Ο Ελληνικός Σύλλογος Επιλεκτικής Αλαλίας (ΕΣΕΑΛ), σε συνεργασία με το πλαίσιο Ψυχικής Υγείας & Ειδικής Αγωγής ΠΡΟΣΩΠΑ και την πλατφόρμα THERAPISTS, διοργανώνει Σεμινάριο & Workshop για την Επιλεκτική Αλαλία (ΕΑ), μια αγχώδη διαταραχή που επηρεάζει τη λεκτική επικοινωνία των παιδιών σε συγκεκριμένα κοινωνικά περιβάλλοντα.

Απευθύνεται σε λογοθεραπευτές, ειδικούς ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικούς, γονείς και όποιον ενδιαφέρεται να αποκτήσει βαθύτερη κατανόηση της Επιλεκτικής Αλαλίας και των τρόπων αντιμετώπισής της.

Στόχος είναι η ενημέρωση, η εκπαίδευση και η παροχή επιστημονικά τεκμηριωμένων γνώσεων για τη διάγνωση και τις πρώτες παρεμβατικές προσεγγίσεις.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Εισηγήσεις:

1. Κατανοώντας την Επιλεκτική Αλαλία

Μαρία Κωνσταντινοπούλου

Παιδοψυχολόγος, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια, Ιδρύτρια ΕΣΕΑΛ, Διεθνής Συντονίστρια ΕΑ για την Ελλάδα από την SMA

2. Επιλεκτική Αλαλία και Συννοσηρότητα

Ειρήνη Λεωνάκη

Ψυχολόγος, Γνωσιακή Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, Σύμβουλος Γονέων

3. Ο Ρόλος των Γονέων στην Επιλεκτική Αλαλία με βάση τις αρχές του Attachment Parenting

Μαριάννα Καπίρη

Ειδική Παιδαγωγός/Ψυχοπαιδαγωγός,

Σύμβουλος Ειδικής Διαπαιδαγώγησης,

MSc Κοινωνική & Εκπαιδευτική Πολιτική,

Εκπαιδεύτρια Γονέων AHPP – Attached at the Heart Parenting Program

Workshop: Παρέμβαση στην Επιλεκτική Αλαλία

Μαρία Κωνσταντινοπούλου

Εργαστήριο παρέμβασης στην Επιλεκτική Αλαλία με βάση τις τεχνικές των Steven Kurtz & Maggie Johnson

To Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 24/05/2025

16.30-19.00 (θεωρητικό μέρος)

19.00-20:30 (workshop)

Πληροφορίες & Κρατήσεις Θέσεων:

Για δηλώσεις συμμετοχής και περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το πλαίσιο ψυχικής υγείας και ειδικής αγωγής ΠΡΟΣΩΠΑ στο 2741083580.

Το Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί  στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, Μαρίνου Αντύπα & Ελ. Βενιζέλου, Ηλιούπολη, Αθήνα.

ΚΟΣΤΟΣ & ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

  • Θεωρητικό μέρος ΔΩΡΕΑΝ.
  • Kόστος Workshop 50 ευρώ.
  • Ομαδικές Εγγραφές (άνω των 5 ατόμων 40 ευρώ)
  • Απαραίτητη η κράτηση θέσεων.
  • Θα δοθούν ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

Διοργάνωση:

Therapists – Αγγελίες & Προβολή Θεραπευτών

ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΑΛΙΑ: Ελληνικός Σύλλογος Επιλεκτικής Αλαλίας, ΕΣΕΑΛ

ΠΡΟΣΩΠΑ – Ψυχική Υγεία & Ειδική Αγωγή

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην Κόρινθο, την Κυριακή 30 Μαρτίου 2025, η πρώτη Ημερίδα με θέμα την Επιλεκτική Αλαλία. Η διοργάνωση αποτέλεσε πρωτοβουλία της πλατφόρμας THERAPISTS και του Κέντρου Ειδικής Αγωγής & Ψυχικής Υγείας ΠΡΟΣΩΠΑ, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Σύλλογο Επιλεκτικής Αλαλίας (ΕΣΕΑΛ).

Η ημερίδα φιλοξενήθηκε στους χώρους του Ιατρικού & Φαρμακευτικού Συλλόγου Κορίνθου και περιλάμβανε δύο σκέλη – θεωρητικό και πρακτικό – προσελκύοντας ειδικούς επαγγελματίες και γονείς που ενδιαφέρονται για το θέμα.

Το πρώτο σκέλος ξεκίνησε με την παρουσίαση της Μαρίας Κωνσταντινοπούλου, ιδρύτριας του ΕΣΕΑΛ, η οποία ανέλυσε μεθόδους αξιολόγησης και παρέμβασης στην Επιλεκτική Αλαλία, βασισμένες στα εργαλεία των Steven Kurtz και Maggie Johnson.

Ακολούθως, η Μαριάννα Καπίρη, Ειδική Παιδαγωγός και Σύμβουλος Ειδικής Διαπαιδαγώγησης, παρουσίασε τον ρόλο του γονέα στη διαχείριση της Επιλεκτικής Αλαλίας, ενώ η Ειρήνη Λεωνάκη, Ψυχολόγος & Ψυχοθεραπεύτρια από το Κέντρο ΠΡΟΣΩΠΑ, εστίασε στη συννοσηρότητα της Επιλεκτικής Αλαλίας με άλλες ψυχολογικές και αναπτυξιακές καταστάσεις.

Το δεύτερο σκέλος είχε διαδραστικό χαρακτήρα, με βιωματικά εργαστήρια, παιχνίδια και πρακτικές ασκήσεις, ενισχύοντας την εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη. Μεταξύ των συμμετεχόντων, ξεχώρισαν οι εκπαιδευτικοί από το ιδιωτικό σχολείο “Ο Μικρός Ναυτίλος”, οι οποίοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα.

Η ημερίδα άφησε θετικές εντυπώσεις και στοχεύει να επαναληφθεί στο μέλλον, ενισχύοντας την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γύρω από την Επιλεκτική Αλαλία.

Η πλατφόρμα THERAPISTS, αφιερωμένη στην Ειδική Αγωγή και την Ψυχική Υγεία, είναι περήφανη που στηρίζει τέτοιες επιστημονικές πρωτοβουλίες, ενδυναμώνοντας τους επαγγελματίες και διευκολύνοντας τους γονείς στην αναζήτηση του κατάλληλου ειδικού για το παιδί τους.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!

  1. Αξιολόγηση Προσχολικών Δεξιοτήτων
  2. Έλεγχος Σχολικής Ετοιμότητας (5-6 ετών)
  3. Αξιολόγηση Μαθησιακών Δεξιοτήτων (6-17 ετών)
  4. Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών Ενηλίκων (18 + ετών)
  5. Ανίχνευση ΔΕΠ-Υ
  6. Αξιολόγηση Λόγου-Ομιλίας Παιδιών, Εφήβων & Ενηλίκων
  7. Αξιολόγηση Αντιληπτικών & Κινητικών Δεξιοτήτων
  8. Ψυχολογική Εκτίμηση Παιδιών & Εφήβων
  9. Ψυχοπαιδαγωγική Εκτίμηση

Η Συμβουλευτική Γονέων είναι μια διαδικασία μέσω της οποίας οι γονείς, κηδεμόνες ή φροντιστές, στοχεύουν να επιλύσουν ζητήματα κυρίως διαχείρισης του παιδιού ή του εφήβου.

Η Συμβουλευτική Γονέων μπορεί να λειτουργεί ως ανεξάρτητο πρόγραμμα παρέμβασης. Συνήθως συνιστάται να γίνεται και όταν το παιδί ακολουθεί δικό του θεραπευτικό πρόγραμμα, με σκοπό τη βέλτιστη πλαισίωσή του από την οικογένεια και την ταχύτερη εξέλιξη της θεραπείας.

Η διαδικασία ξεκινάει με την καταγραφή του αιτήματος και τη λήψη λεπτομερούς ιστορικού. Στη συνέχεια, μέσα από τη διαλεκτική διαδικασία, ο γονέας έχει την ευκαιρία να παραθέσει αναλυτικά τους προβληματισμούς του, να καταθέσει την εμπειρία του σχετικά με το θέμα που τον απασχολεί και να λάβει έναν πρώτο κατευθυντήριο άξονα.

Με τη σύμφωνη γνώμη και των δυο μερών και εφόσον κρίνεται απαραίτητο, το πρόγραμμα παίρνει τη μορφή και τη συχνότητα που αναλογεί στην εκάστοτε περίπτωση.

Ο θεραπευτής έχει ως έργο να βοηθήσει τον γονέα να αφουγκραστεί τις ανάγκες, να ερμηνεύσει συμπεριφορές, να ανιχνεύσει συναισθήματα και σκέψεις του παιδιού και να δει τα πράγματα από τη θέση του παιδιού. Με την ενεργή αυτή ενσυναίσθηση, ενδυναμώνεται η σχέση με το παιδί, προχωρά η διαδικασία βήμα προς βήμα, δίπλα και όχι απέναντι από το παιδί. Το παιδί μαθαίνει να ενεργεί με εσωτερικά κίνητρα και να αυτονομείται. Δημιουργεί ασφαλή δεσμό με το γονέα και χτίζει αυτοπεποίθηση.

Ενισχύει τις δεξιότητές και την προσωπικότητά του. Ενδυναμώνεται συναισθηματικά και κοινωνικοποιείται.

Μέσω της Συμβουλευτικής, ο γονέας ενδυναμώνει το ρόλο του, ενημερώνεται για ζητήματα γονεϊκότητας και για ζητήματα ανάπτυξης του παιδιού, εκπαιδεύεται στην ενεργητική ακρόαση και τη συναισθηματική αγωγή, με σκοπό να μάθει το παιδί να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του και εγκαθιδρύει μια σχέση εμπιστοσύνης, μια ενδυναμωμένη σχέση ζωής με το παιδί. Γίνεται Θετικός Γονέας!

Η διαδικασία ακολουθεί τις αρχές της Θετικής Διαπαιδαγώγησης και της Θεωρίας του Δεσμού.

Το Ψυχοπαιδαγωγικό Πρόγραμμα είναι ένα πρόγραμμα παρέμβασης για παιδιά και εφήβους που συνδυάζει τις θεωρίες της Ψυχολογίας και της Παιδαγωγικής.

Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση στοχεύει

  • στην ενίσχυση γνωστικών δεξιοτήτων
  • στη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων
  • στην ψυχοεκπαίδευση παιδιών και εφήβων γύρω από τη δυσκολία ή τη διάγνωση
  • στην ενίσχυση των εσωτερικών κινήτρων μάθησης
  • στην ανάπτυξη της Ενεργητικής Ακρόασης
  • στην κατανόηση και επεξεργασία θεμάτων που αφορούν την παιδική και εφηβική ηλικία.
  • στην ανάλυση περιστατικών που συμβαίνουν στη σχολική τάξη και εναλλακτικοί τρόποι αντιμετώπισης τους

Η ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση έχει φανεί ιδιαίτερα αποτελεσματική σε παιδιά και εφήβους με μαθησιακές και αναπτυξιακές διαταραχές.

Στα ΠΡΟΣΩΠΑ εφαρμόζεται εξατομικευμένο πρότυπο ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα, βασισμένο στις θεωρίες διακεκριμένων ευρωπαίων ψυχοπαιδαγωγών (M. Montessori, H. Wallon κ.α) σε συνδυασμό με τη θεωρία του Δεσμού και της Θετικής Διαπαιδαγώγησης