Όλες ξέρουμε ότι το να μεγαλώσεις ένα παιδί είναι η πιο απαιτητική δουλειά του κόσμου. Ποιες θα είναι οι δραστηριότητες του παιδιού; Πως θα τις προλάβεις όλες; Πως θα μάθει να μιλάει; Πως θα κάνει φίλους; Πως θα προσαρμοστεί;
Και πολλές άλλες ερωτήσεις που μας κρατάνε ξύπνιες τα βράδια και μένουν αναπάντητες μέχρι να έρθει η στιγμή να τις αντιμετωπίσουμε!
Υπάρχουν κάποια θέματα όμως, που είναι πιο σοβαρά από άλλα, και πρέπει να είμαστε όσο πιο ενημερωμένες και προετοιμασμένες γίνεται, για να αποφύγουμε τον κίνδυνο που κρύβουν.
Στις ηλικίες από 2 ετών και άνω (σε κάποιες περιπτώσεις και πιο νωρίς), τα παιδιά εμφανίζουν τα πρώτα τους προβλήματα που σχετίζονται με τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού τους.
Αυτά τα προβλήματα είναι καθήκον μας να τα προλαμβάνουμε και να αντιμετωπίζουμε όσο το συντομότερο δυνατόν.
Οι 8 κύριες ομάδες προβλημάτων σε παιδιά από 2 ετών και άνω είναι οι εξής:
- Λόγου (πχ. Δομής λόγου & Κατανόηση λεκτικού)
- Ομιλίας (πχ. Άρθρωση)
- Φωνής
- Μάσησης
- Κατάποσης
- Σίτισης
- Επικοινωνίας (πχ. Αλληλεπίδραση & Συνεργασία)
- Κοινωνικές δεξιότητες
Από το να αργήσουν να μιλήσουν (που το βλέπουμε όλο και περισσότερο στις μέρες μας), να μην μπορούν να δομήσουν σωστά το λόγο τους, προβλήματα με τη μάσηση και την κατάποση του φαγητού, μέχρι και προβλήματα επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης με γονείς και συνομήλικους είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τα σημάδια και να δώσουμε σημασία στην αντιμετώπιση του προβλήματος.
Πάμε να δούμε γιατί είναι σημαντικό να τα προλάβουμε από νωρίς και σε τι κίνδυνους οδηγούν.
Οι κίνδυνοι πίσω από τα προβλήματα.
Έχουμε δει πολλά περιστατικά στις μέρες μας, που είναι πλέον δύσκολο σε μεγάλη ηλικία να διορθωθούν τα προβλήματα της παιδικής ηλικία, και πλέον έχουν γίνει τρόπος ζωής. Οπότε πρέπει επειγόντως να τα αντιμετωπίσουμε, για να μην ακολουθήσουν τα παιδιά μας για το υπόλοιπο της ζωής τους.
Αν τα προβλήματα που αναφέραμε πιο πάνω δεν αντιμετωπιστούν υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παραβούν σε:
- Καθυστέρηση ανάπτυξης λόγου
- Εκδήλωση μαθησιακών δυσκολιών
- Ελλειμματική κοινωνικότητα με συνομήλικους (απόσυρση)
- Θυμός και επιθετικότητα
- Φτωχή γλωσσική επίδοση στην ενήλικη ζωή
- Συναισθηματικές δυσκολίες
Πάμε να δούμε μία περίπτωση μητέρας που άφησε τα προβλήματα να εξελιχτούν, και τι επιπτώσεις είχε αυτό στην ποιότητα ζωής του παιδιού της.

“Δυστυχώς το κακό είχε ήδη γίνει…”
“Και τι δεν θα έδινα για να ήξερα όσα ξέρω, όταν ο πρώτος μου γιός ήταν ακόμα μικρός.”
“Έχω δύο υιούς, τον Γιώργο και τον Κωνσταντίνο, 5 και 17 χρονών. Όταν ο Κωνσταντίνος ήταν γύρω στα 2-3, είχε ξεκινήσει να μιλάει (αν και καθυστέρησε αρκετά) αλλά αντιμετώπιζε προβλήματα με τον λόγο του. Συγκεκριμένα με τη σύνταξη και την άρθρωση.”
“Οι προτάσεις που έλεγε δεν ήταν συντακτικά σωστές, το οποίο πιστεύαμε ότι θα διορθωθεί όταν ξεκινήσει το σχολείο, όπως τα περισσότερα παιδάκια σε αυτή την ηλικία. Που να ξέραμε…”
“Ξεκινώντας το σχολείο μέχρι και την Πέμπτη Δημοτικού, όχι μόνο δεν έφτιαξαν τα πράγματα. Αντιθέτως, πήγαν από το κακό στο χειρότερο!”
“Λόγο του θέματος που αντιμετώπιζε ο Κωνσταντίνος, έγινε ο στόχος και το θέμα προς συζήτηση από τα υπόλοιπα παιδάκια στην τάξη του. Ξέρετε πως ένιωσα όταν μου είπε ότι τα άλλα παιδάκια στο σχολείο τον αποκαλούσαν «χαζό», «καθυστερημένο» και άλλα τέτοια επίθετα; Ένιωσα η χειρότερη μητέρα του κόσμου και σας εύχομαι να μην έρθετε ποτέ σε αυτή τη θέση!”
“Είχαμε κάνει πολλές φορές παράπονα στους καθηγητές και στη διεύθυνση του σχολείου του Κωνσταντίνου, χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Όσο τον κορόιδευαν τόσο πιο αντιδραστικός γινόταν και παραμελούσε το διάβασμα. Ήταν συνεχώς θυμωμένος και ποτέ δεν ήθελε να μας μιλήσει για το τι πραγματικά συμβαίνει. Μάλιστα, σε μία συνάντηση με τους δάσκαλους στην Πέμπτη Δημοτικού, μας ανέφεραν ότι ο Κωνσταντίνος αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες και ίσως χρειαστεί ειδική διαχείριση γιατί είναι πίσω σε όλα τα μαθήματα. Εκεί χτύπησε το καμπανάκι!”
“Ήμουν έξω φρενών που άφησα και εγώ και εκείνοι το παιδί μου να φτάσει σε αυτή την κατάσταση. Χωρίς φίλους, γεμάτο θυμό και αντίδραση στα πάντα και βαθιά δυστυχισμένο.”
“Είχα πλέον απαυδήσει! Είπα μέσα μου φτάνει ως εδώ ήταν, δεν θα αφήσω το παιδί μου να μεγαλώσει με μαθησιακές δυσκολίες, μέσα στο θυμό και επιθετικότητα και να δυστυχήσει στη ζωή του.”
“Δεν μπορούσα άλλο να βλέπω τον Κωνσταντίνο μου να γυρνάει από το σχολείο θυμωμένος, χωρίς να ανταλλάζουμε κουβέντα και να κλείνετε όλη μέρα στο δωμάτιο του. Δεν έβγαινε έξω παρά μόνο για να πάρει φαγητό και να πάει στο μπάνιο…”
“Υπήρχαν φορές που καθώς πλησίαζα την πόρτα του τον άκουγα να κλαίει, και όταν τον ρωτούσα τι έχει μου έλεγε “Τίποτα, φύγε και άσε με ήσυχο”.”
“Ντρέπομαι για αυτά που σας λέω γιατί η μόνη υπεύθυνη ήμουν εγώ και κανένας άλλος!”
“Είναι καθήκον κάθε μάνας να κάνει ότι περνάει από το χέρι της για την ευτυχία του παιδιού της, και το είχα πλέον βάλει σκοπό να αλλάξω την κατάσταση του!”
“Σαν πρώτη φάση, μίλησα σε μερικούς κοντινούς μου ανθρώπους (όση ντροπή και να ένιωθα) και όλοι μου είπαν το ίδιο πράγμα. Να απευθυνθώ σε ειδικό.”
“Η κουμπάρα μου, που ο υιός της αντιμετώπιζε παρόμοια προβλήματα, τα οποία δεν μου είπε ποτέ μάλλον από ντροπή, απογοήτευση και φόβο (ο ίδιος λόγος που το κρατούσα μέσα μου 2 χρόνια), μου έδωσε το τηλέφωνο μίας ψυχολόγου που είχε βοηθήσει πολύ τον μικρό τους.”
“Πήρα αμέσως τηλέφωνο και έκλεισα ραντεβού, με το φόβο μην είναι πλέον αργά.”
“Το πρώτο πράγμα που μου είπε στο ραντεβού ήταν πως έπρεπε να τον είχα πάει από τότε που εκδήλωσε για προβλήματα λόγου, όταν ήταν 2 χρονών. Το οποίο με τρόμαξε γιατί φοβόμουν ότι δεν θα υπάρξει λύση στο πρόβλημα πλέον.”
“Παρόλα αυτά μου είπε πως θα πρέπει να είμαι υπομονετική γιατί τα πράγματα είχαν προχωρήσει και όταν ένα παιδί μαθαίνει κάτι με το λάθος τρόπο, χρειάζεται διπλάσια προσπάθεια για να ξεμάθει, και να μάθει το σωστό. Και ειδικά στην περίπτωση μας που είχε εξελιχτεί σε επιθετικότητα και θυμό.”
“Ο Κωνσταντίνος έπρεπε να είχε ξεκινήσει λογοθεραπεία από τα 2 του. Μου είπε πως στις μέρες μας τα περισσότερα παιδιά χρειάζονται λογοθεραπεία σε αυτήν την ηλικία για να αποφύγουν μαθησιακά, κοινωνικά και συναισθηματικά προβλήματα. Η ένταξη στην κοινωνία (κυρίως το σχολείο), σε αυτή τη τόσο μικρή ηλικία, είναι δύσκολο ζήτημα και χρειάζεται η σωστή βοήθεια από ειδικό, κάτι που όλες οι μαμάδες πρέπει να γνωρίζουν.”
“Δεν λέω, πήρε πολύ προσπάθεια και από εμένα και από τον υιό μου για να ξεπεράσει όλα τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί, αλλά είδαμε αποτελέσματα από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες που ξεκινήσαμε λογοθεραπεία.”
“Πήρε 3-4 χρόνια, έτσι ώστε ο Κωνσταντίνος μου να ξεπεράσει ολοκληρωτικά τα προβλήματα του, γιατί είχε μείνει πολύ πίσω στο υλικό του σχολείου.”
“Σήμερα είναι 17 χρονών, τα πάει πολύ καλά με το διάβασμα και φέτος κάνει προετοιμασία για πανελλήνιες. Η τάξη του τον έχει αγαπήσει και έχει πλέον πολλούς φίλους που κάνει παρέα, και το σημαντικότερο είναι πως είναι καλά παιδιά σαν αυτόν. Έχει σταματήσει να αντιμετωπίζει καταστάσεις με θυμό και επιθετικότητα και αυτό τον έχει βοηθήσει να είναι χαρούμενος και κεφάτος.”
“Το γεγονός αυτό μου έχει δώσει απερίγραπτη χαρά και ευτυχία, που κάθε μάνα ονειρεύεται για τα παιδιά της. Τη χαρά του να βλέπεις το παιδί σου να προοδεύει και πάνω από όλα να είναι ευτυχισμένο.”
“Χαίρομαι πολύ που είχα την τιμή να μοιραστώ την ιστορία μου και που αυτή ίσως σας βοηθήσει να αποφύγετε ή να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα και κινδύνους του παιδιού σας μία ώρα αρχύτερα.”
“Εδώ να αναφέρω ότι εννοείτε πως ξεκίνησα κατευθείαν λογοθεραπεία στον άλλο μου γιο (τον Γιώργο), με το που έφτασε τα 2 του και το συνιστώ σε κάθε υπεύθυνη μαμά να το κάνει. Στα 5 του κιόλας και τον φωνάζουμε μίνι πρωθυπουργό! Οι κοινωνικές και μαθησιακές του ικανότητες είναι σε άψογο επίπεδο και δεν βλέπουμε τη στιγμή και ξεκινήσει σχολείο.”
4 στα 10 Παιδιά Αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες
Πλέον στις μέρες μας, 4 στα 10 παιδιά εκδηλώνουν μαθησιακές και κοινωνικές δυσκολίες από μικρή ηλικία. Η λογοθεραπεία καθίσταται απαραίτητη, για την αποφυγή και την αντιμετώπιση, αυτών και άλλων σημαντικών δυσκολιών.
Τα Οφέλη της Λογοθεραπείας για το Παιδί σας
Με τις σύγχρονες τεχνικές τις λογοθεραπείας τα παιδιά σας θα δούνε τα παρακάτω σημαντικά οφέλη:
- Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων
- Ενίσχυση Αυτοεκτίμησης και Αυτοπεποίθησης
- Ενίσχυση Μαθησιακής Ικανότητας
- Αποφυγή Θυμού και Επιθετικότητας που Προέρχονται από τη Δυσκολία Χρήσης του Λόγου
Περαιτέρω, στην βοήθεια επίλυσης των προβλημάτων που αναφέρονται παρακάτω:
- Λόγου
- Ομιλίας
- Φωνής
- Μάσησης
- Κατάποσης
- Σίτισης
- Επικοινωνίας
- Κοινωνικές δεξιότητες
Το οποίο θα τους βοηθήσει να αποφύγουν τους εξής σοβαρούς κινδύνους:
- Καθυστέρηση ανάπτυξης λόγου
- Εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών
- Ελλειμματική κοινωνικότητα με συνομήλικους (απόσυρση)
- Θυμός και επιθετικότητα
- Φτωχή γλωσσική επίδοση στην ενήλικη ζωή
- Συναισθηματικές δυσκολίες
Το Νο1 κέντρο λογοθεραπείας στην Κόρινθο.
Το κέντρο Πρόσωπα στην Κόρινθο, πέρα από το ότι είναι ένα από τα πιο καταρτισμένα κέντρα ψυχικής υγείας και ειδικής αγωγής στην Ελλάδα, αποτελεί πηγή βοήθειας και φροντίδας, τόσο για μεγάλους όσο και για μικρούς, για ότι πρόβλημα και αν αντιμετωπίζουν.
Οι ιδιοκτήτριες, κ. Καππίρη και κ. Μπούμη, έχουν δομήσει ένα άψογο τμήμα Λογοθεραπείας, με τους κατάλληλους ειδικούς και πάνω από όλα, φροντίδα και αφοσίωση για τα παιδιά. Δίνοντας τους όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις τις σημερινής κοινωνίας.
Μισό λεπτό όμως! Έχω μερικές απορίες και θέλω να μάθω περισσότερα πριν πάρω μία απόφαση….
Κάθε εβδομάδα, προσκαλούμε όλες τις μαμάδες που θέλουν να μάθουν περισσότερα για τη Λογοθεραπεία και γιατί είναι αναγκαία για παιδιά από 2 ετών και άνω.
Οι συναντήσεις έχουν διάρκεια 45 λεπτών και είναι εντελώς δωρεάν.
Οι συναντήσεις γίνονται σε ένα άκρος φιλικό περιβάλλον και αποτελούνται από 10 μητέρες ανά συνάντηση.
Λόγο υψηλής ζήτησης, επιτρέπουμε μία συνάντηση ανά άτομο.
Στις συναντήσεις μας καλύπτουμε:
1. Τι ακριβώς είναι η λογοθεραπεία και πως μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των σημαντικών παιδικών δυσκολιών;
2. Συχνές Ερωτήσεις για την Λογοθεραπεία:
- Πρέπει το παιδί σας να κάνει λογοθεραπεία;
- Πότε πρέπει να ξεκινήσει το παιδί σας;
- Πόσο συχνά πρέπει να κάνει;
- Πως μπορείτε να βοηθήσετε στη διαδικασία;
- Και ότι άλλη απορία έχετε!
3. Μπόνους! Μαζί με το κομμάτι της λογοθεραπείας θα συζητήσουμε επίσης:
- Πως να αποφύγετε τα πρώιμα μαθησιακά προβλήματα;
- Πως να αποφύγετε τα πρώιμα κοινωνικά προβλήματα;
Κρατήστε τη δωρεάν θέση σας σε μία από τις συναντήσεις στο κέντρο μας για να μάθετε περισσότερα για το πως μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να αποφύγει πρώιμα προβλήματα και να ενημερωθείτε για τη Λογοθεραπεία.
Προσοχή! Τα ραντεβού έχουν μεγάλη ζήτηση, και όλες οι θέσεις για την επόμενη εβδομάδα είναι κλειστές. Δεχόμαστε πλέον κρατήσεις για την μεθεπόμενη εβδομάδα, οι οποίες κλείνουν γρήγορα, οπότε αν έχετε πρόθεση να μας επισκεφτείτε κάντε κράτηση πριν εξαντληθούν.
*Εάν δεν υπάρχει διαθέσιμη ημερομηνία, καλέστε μας στο 27410 83580 για να μπείτε στη λίστα αναμονής.