Η Μυρτώ Αλατζάκη είναι Ψυχολόγος, αποφοίτησε από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου στην Αθήνα, έχοντας ολοκληρώσει την πρακτική της ως εξωτερικός συνεργάτης στο Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παιδιού του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά. Κατά τη διάρκεια της πρακτικής της συμμετείχε στη νευροψυχολογική αξιολόγηση παιδιών, εφήβων και ενηλίκων, καθώς και στην ψυχολογική παρέμβαση είτε παρέχοντας ατομική είτε ομαδική ψυχοθεραπεία.
Ως ψυχοθεραπεύτρια, εκπαίδευεται στη Λογικοθυμική και Γνωσιακή Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία στο «Ελληνικό Ινστιτούτο Λογικοθυμικής και Γνωσιακής Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας» θυγατρικό του Albert Ellis Institute New York. Επιπλέον, έχει εκπαιδευτεί στην Ψυχοθεραπεία Κοινωνικής και Συναισθηματικής Ανάπτυξης για τη διαχείριση των Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος Μέσης και Υψηλής Λειτουργικότητας.
Έχει παρακολουθήσει ποικίλα σεμινάρια επάνω στην Γνωσιακή – Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία και στη Θετική Ψυχολογία. Οι σπουδές της περιλαμβάνουν επιμορφωτικά προγράμματα πάνω στο Θεραπευτικό Παιχνίδι και στην υποστήριξη ατόμων με συμπτώματα Δυσφορίας Φύλου ή Ασυμφωνίας Φύλου.
Αποτελούσε ενεργή εθελόντρια στο Κέντρο Ενδυνάμωσης «Επίκεντρο» της ActionAid της οποίας ο ρόλος περιλάμβανε την εισήγηση σε ψυχοεκπαιδεύσεις ενηλίκων αλλά και ασκήσεις ενίσχυσης ομαδικότητας, συνεργασίας και αυτοπεποίθησης σε τάξεις γυμνασίου συνεργαζόμενων σχολείων με το «Επίκεντρο». Επιπλέον, παρείχε εθελοντική εργασία στον Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδος «Θετική Φωνή».
Εργάζεται τα τελευταία χρόνια ως ψυχολόγος σε ιδιωτικά κέντρα, όπου εξοικειώθηκε με την υποστήριξη ατόμων διαφορετικών ηλικιακών ομάδων και αναγκών (αναπτυξιακές και ψυχικές διαταραχές), αποκτώντας εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων ζωής, αγχώδων διαταραχών, κατάθλιψης, πένθους, συμβουλευτική γονέων, στήριξη εφήβων και οικογένειας.
Έχει εμπειρία σε πλήθος δομών δημόσιων και ιδιωτικών, όπως το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων και την ΑΜΚΕ Διάσταση Παρεμβάσεις Κοινωνικής Καινοτομίας. Επίσης, οργανώνει ομάδες παιδιών ή εφήβων με θεματικές όπως η ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων, η σεξουαλική αγωγή, η ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης.
Προς διασφάλιση της ποιότητας του θεραπευτικού της έργου, λαμβάνει συστηματική εποπτεία της θεραπευτικής της δουλειάς , ενώ παρακολουθεί συστηματικά συνέδρια και επιμορφωτικά προγράμματα, συναφή με τα επιστημονικά και κλινικά της ενδιαφέροντα.